Vladimír Dvořák působil v týmu La Collezione jako externí IT architekt a projektový manažer. Jeho úlohou bylo vést interní tým při projektu implementace nového informačního systému.
Základní informace o La Collezione
Společnosti sdružené pod správou La Collezione s.r.o. se zaměřují na gastronomickou činnost. Jedná se o řetězec špičkových a vysoce kvalitních restaurací, bister, catering, vlastní výrobu potravin, dovoz a distribuci vína a kuchařskou školu. Společnost podniká v Praze a do budoucna hodlá i nadále rozšiřovat počet restaurací a dalších gastronomických provozů v Praze.
Výchozí stav IS a jeho omezení
Hlavní provozní informační systém – restaurační systém ASW Septim
Jednotlivé provozovny používaly jako hlavní provozní software Septim od firmy ASW. Tento SW byl na provozovnách používán zejména pro evidenci nákupu klientů (včetně plateb, předplacených účtů atd.) a vedení evidence skladů (včetně objednávek, dodacích listů, výdejů ze skladů atd.).
Jednotlivé restaurace měly různé verze IS Septim a neměly jednotnou verzi pracovních postupů a metodik. Septimy nebyly propojeny do centrálního nákupního a logistického modulu Septim Central. Septim nebyl integrován na účetní IS.
Ekonomický IS
Společnosti v té době využívaly externí účetní firmu, která měla vlastní (ne moc běžný) účetní IS a ten nebyl integrovaný s provozním IS Septim. Všechny doklady se tedy zadávaly ručně 2x – v Septimu a sekundárně v účtárně.
Hlavní omezení původního stavu
Hlavními omezeními původního stavu informačních systémů bylo:
Business cíle projektu
Business zadání pro nový prodejní informační systém:
1. Sjednocení účetních a provozních postupů: sjednocení metodiky pro nákup, výrobní receptury, vedení skladů.
2. Získání úplné kontroly nad finančními toky: na denní bázi mít přehled o peněžních tocích – tržby, odtížení skladů, sklady, objednávky, příjmy na sklad, pohledávky.
3. Zavést řízení společnosti prostřednictvím finančních ukazatelů: majitelé, vedení i zaměstnanci jsou řízeni prostřednictvím finančních ukazatelů – plánů, rozpočtů, předpovědí a jejich srovnáním s realitou na denní / týdenní (tržby, marže), měsíční/čtvrtletní/roční výsledovce na úrovni EBIDA.
4. Zvýšit obsazenost restaurací, navýšení tržeb od současných zákazníků a získání nových zákazníků: konvertovat náhodné návštěvníky na věrné klienty, důsledně hlídat kvalitu produktů a služeb na základě zpětné vazby, aktivně propagovat a prodávat prostřednictvím mobilních aplikací, získání korporátních zákazníků a jejich manažerů pro firemní akce a jednání.
5. Vytvoření prostředí pro další business development: podpořit plánovanou expanzi v Praze, zvýšení počtu provozoven na cca 20 a dále rozšíření prodeje vlastního vyráběného a dováženého zboží a zvýšení prodeje školících a konzultačních služeb.
Časový rámec projektu
Role Vladimíra Dvořáka v projektu
Vladimír Dvořák působil v týmu La Collezione jako externí IT architekt a projektový manažer. Jeho úlohou bylo:
Výstupy projektu
V rámci projektu bylo provedeno:
Byly splněny business cíle – sjednocení účetních a provozních postupů, zrychlení a automatizace účetně provozních agend integrací Septim a Helios Orange a zavedení jednotných metrik. Další plánované cíle – expanzi bohužel zbrzdila pandemie Covid 19 v březnu 2020.
Kontakty na zákazníka
Ondřej Rákosník, spolumajitel